Kristofer Hivju og Will Ferrell møtes i LIA-duell

London International Awards (LIA) har daglig sluppet shortlister i ulike kategorier den siste uka. POL har sanket tre nominasjoner for «Don’t Hate. Imitate – The Super Bowl Clapback» for Audi, kampanjen der Kristofer Hivju svarer GM og Will Ferrell, og forsvarer Norges ære.

Willkristoffer

Det som er litt spesielt denne gangen er at GM-kampanjen med Will Ferrell, den som provoserte frem svaret til Hivju og Audi Norge, er nominert i samme kategori. De to nemesisene møtes nemlig igjen i kategorien Best Online Film Campaign.

– Det er veldig kult, men også litt absurd at de møtes igjen på den måten. Eller for å bruke det mest brukte ordet i tech- og medieverdenen den siste uka: Det er litt «meta», sier det kreative teamet, Robert Radoli og Thorbjørn Ruud.

I tillegg til kategorien Best Online Film, er kampanjen også nominert i Best Online Film – Automotive og Best Social Real Time Advertising.

POLs Audi-kampanje vant nylig et gull og to sølv i Cresta Awards, og har tidligere år høstet heder og ære i Cannes Lions, One Show, Webby’s, New York Festivals og Ad Stars.

Hele shortlisten i London International Awards kan du se her.

Se casefilmen her.