Kulørt glede

McCann har vunnet oppdraget med å lansere den nye landsdekkende kjeden bestående av Mesterfarge, Farveglede og Vakre Hjem.



Den nye kjeden vil bestå av 114 forhandlere og 186 håndverksbedrifter over hele landet. Navnet Kulør er allerede valgt, og arbeidet med utforming av kjedens visuelle profil er godt i gang.
– En utrolig spennende kommunikasjonsoppgave for oss, sier McCann-sjef Terje Banken.

– Vi er foreløpig i en oppstartsfase, men dette vil forhåpentligvis bli en kunde som kan dra nytte av vår kompetanse innenfor flere disipliner, og særlig retail, digital og tradisjonell massekommunikasjon.

«Landets mest kompetente retailmiljø». Valget falt på McCann på grunn av deres brede tilbud av kommunikasjonstjenester, det kreative produktet og den gode kjemien, men mest av alt på grunn av retailmiljøet i byrået, ifølge markedsdirektør Lars Kvæstad i Kulør.
– De har sannsynligvis bransjens mest kompetente retailmiljø, og kan ikke minst vise til solide resultater. McCann har dessuten hevdet seg innenfor digitale kanaler de siste årene, og den kompetansen vil bli svært viktig for oss i tiden som kommer, sier Kvæstad.

Team hos McCann:
Rådgivere: Thomas Barre, Anne Kirsti Melhus, Anders Gulbrandsen
Planner: Per Ivar Grenness
Prosjektleder: Hanne Karlsen
Team: Jeppe Christoffersen, Annette Briest Kriszat, Stian Birkelid og Jan Petter Ågren

Foto: gagilas. (CC-lisens)