Kunstsilo går inn i samarbeid med ANTI

Etter en hard byråkonkurranse med over 30 byråer fra Norge og utlandet, ble ANTI valgt som partner på ny visuell profil og strategiske og operasjonelle kommunikasjonstjenester for Kunstsilo, det omstridte prosjektet i Kristiansand som blant annet skal fylles med Nicolai Tangens kunstsamling.

Kunstsilo ANT Ix
Fra venstre: Meghan Beaton (ANTI Bergen), Andrea Rakela Doan (ANTI Trondheim), Endre Berentzen (ANTI Bergen), Tom Morgan (ANTI Bergen), Reidar Fuglestad (Kunstsilo), Eldbjørg Dahl (Kunstsilo), Stian Ward Bugten (ANTI Trondheim) og Trude Gomnæs Ugelstad (Kunstsilo). Foto: ANTI

Med høye ambisjoner rundt besøk, antall arrangementer og høyt nivå av egengenererte inntekter, er hensikten med samarbeidet å utvikle en fremtidsrettet visuell profil og strategisk og operativ kommunikasjon gjennom overgangsperioden fra Sørlandets Kunstmuseum til Kunstsilo.

Kunstsilo har som mål å posisjonere seg som en destinasjon for kunstopplevelser med bred appell for publikum, både lokalt, nasjonalt og internasjonalt.

Kunsten til folket og folket til kunsten

– ANTI skåret høyest på oppdragsforståelse og de øvrige faglige tildelingskriteriene i anbudet. ANTI Bergen & Trondheim leverte gode strategiske og analytiske beskrivelser. De viste til svært relevante referanseprosjekter og særskilt god faglig sammensetning i teamene. ANTI ble tildelt begge oppdragene som var visuell profil og operative og strategiske kommunikasjonstjenester, ​sier Eldbjørg Dahl, kommersiell sjef for Sørlandets Kunstmuseum / Kunstsilo.

– Vi er utrolig stolte over å ha blitt valgt som partner i dette enormt ambisiøse prosjektet og formidlingen av den unike samlingen av nordisk, modernistisk kunst. Museets betydning for både regionen og nasjonen kan ikke understrekes nok, og det er en sjelden mulighet å få delta i utviklingen av et prosjekt med så mye begeistring og engasjement flere år før ferdigstillelse, sier Meghan Beaton som er Account Director i ANTI Bergen.

– Vi gleder oss selvfølgelig enormt til å jobbe med et så visjonært prosjekt. Den virkelige belønningen kommer imidlertid gjennom å løse utfordringene og å maksimere mulighetene med å skape et felles rom for kunst og kultur, tilgjengelig for alle. Et sted for både de yngste og de eldste i samfunnet, nå og langt inn i fremtiden. Vi tilnærmer oss prosjektet med den respekten det fortjener, med mål om å bidra til det store fellesskapet, sier Tom Morgan som er Executive Creative-Strategy Director & partner i ANTI Bergen.

– Ambisjonene til Kunstsilo krever et samarbeid på kryss av disipliner vi har i ANTI, hvor den visuelle profilen og kommunikasjonen vil leve i krysningen av det digitale og det fysiske rom, sier Stian Ward Bugten som er kreativ leder og partner i ANTI Trondheim.

Om ANTI

ANTI har kontorer i Oslo, Bergen, Hamar og Trondheim og ble nylig kåret til European Design Agency of the year 2020 av European Design Award.​ ​ANTI lager kommunikasjon, TV serier for Norges største TV-kanaler, podcaster som topper lister og utvikler produkter og tjenester.