Kvinnelig lederskap i fokus

Den 1. mars arrangerer She Creatives of Norway en kveld rundt temaet kvinnelig lederskap og hva som skal til for å lykkes i det private næringsliv som kvinne.

6370 ede64 original

Hvordan bli en respektert kvinnelig leder? Kreves det spisse albuer og manglende privatliv, eller er kvinnene som lykkes «bare» ekstremt dyktige?

Ingen andre norske kvinner enn Åse Aulie Michelet har vært konsernsjef i et så stort børsnotert selskap som Marine Harvest. I januar ble hun tilldelt Gabrielsen-prisen 2011 for «årets kvinnelige styrelederkandidat» og har tidligere blitt omtalt som «noe av det beste som kan oppdrives av sjefer her til lands». På She Creatives arrangement på Parkteateret i Oslo får du muligheten til å høre hennes historie og høste av hennes erfaringer.

Samme kveld arrangerer She Creatives en paneldebatt om hva som skal til for å lykkes, kvotering som virkemiddel, om gutteklubben grei virkelig finnes og hvordan det er å være kvinne i et mannsdominert miljø. Hør hva Katinka Von Der Lippe (Think), Inger Lise Hansen (Krf) og Janne Brenda Lysø (Try) mener om dette og delta fra salen. Debatten ledes av Victoria Marie Evensen, tekstforfatter i Dinamo Reklame.

– Grunnen til at vi setter fokus på kvinnelig lederskap er ganske åpenbar, forteller grunnleggerne av She Creatives, Aimee Thomassen og Linn Ramm Østgaard.
– Det er få kvinnelige sjefer i kommersielle kreative bedrifter og vi vet at mange damer synes det er vanskelig å ta den plassen som er nødvendig å ta for å nå toppen.

She Creatives jobber for at kvinner i kommersielle, kreative yrker skal bli sterkere, mer synlige og flinkere til å spille hverandre gode. Nettverket startet i Stockholm i 2007 og ble etablert i Norge i 2010. Foreningen har idag 345 medlemmert, innen reklame, grafisk design, illustrasjon, foto/film, web/digitale medier og industridesign, over hele landet. Gratis innmelding på www.shecreatives.no

Tid: 1. mars kl 18:00 (innslipp fra 17:30)
Sted: Parkteateret, Olav Ryes plass 11, Grünerløkka / Oslo
Arrangementet er for foreningens medlemmer, der hver får ta med seg en gjest.

Kvelden sponses av McCann.

På bildet: Grunnleggerne av She Creatives of Norway, Aimee Thommassen og Linn Ramm Østgaard. Foto: Sigve Aspelund/ Tinagent.