Lanserer det kreative PR-byrået Hekt

Byrågrupperingen som inkluderer First House og flere andre rådgivningsselskaper lanserer det kreative PR-byrået Hekt. Det nye byrået skal levere strategisk markedskommunikasjon, konseptutvikling, kampanjer, markeds-PR og digital kommunikasjon.

20230303 Hekt 01 Alle
First House-toppsjef Per Høiby har fått Emely Sjøsåsen, Henrik Juel Teige og Marius Myhrvold inn i byrågruppen. Foto: Hekt

Marius Myhrvold er ansatt som daglig leder og partner i Hekt. Han kommer fra stillingen som avdelingsleder for markedskommunikasjon i Hill+Knowlton. Han har tidligere vært medgründer og byråleder i det digitale byrået Colt Kommunikasjon.

– Det å lede en byråsatsning med Norges sterkeste kommunikasjonsmiljø i ryggen var rett og slett umulig å takke nei til. Når vi samtidig delte samme tanker om strategi og innretning for det nye byrået, var det bare å kjøre på. Hekt skal tilby strategisk rådgivingskompetanse og operativ gjennomføringskraft som utfyller og overlapper eksisterende ekspertise i byrågrupperingen. Det betyr at vi skal være best på markedskommunikasjon og kampanjer, men alltid med en solid samfunnsforståelse i bunn, sier Myhrvold.

Styreleder i Hekt, Per Høiby, mener det nye selskapet er en sentral brikke i den videre veksten for byrågrupperingen.

– Etableringen av Hekt er en viktig satsing for oss på vei mot en horisontal vekststrategi. Og i ekte First House familie-ånd; når vi først skal starte noe, skal vi ha de dyktigste i bransjen ombord. Hekt skal levere kompetanse kundene våre har etterspurt i lang tid, og endelig er vi rigget for å gi dem det, sier Høiby.

Henter tidligere kolleger

Hekt har tre ansatte fra start. I tillegg til Myhrvold vil Henrik Juel Teige og Emely Sjøsåsen gå inn som seniorrådgivere. Teige er tidligere gründer av PR-byrået Teige Goodchild og byråleder i JCPR. De siste årene har han jobbet som selvstendig konsulent. Emely kom fra stillingen som kommunikasjonsrådgiver i ingeniørselskapet COWI. Begge har bakgrunn fra Hill+Knowlton i ulike tidsperioder.

– Når Marius og First House ringte, var jeg sikkert overraskende lett å overtale. For dette er en no-brainer. Hvis partnerne bak Norges mest anerkjente PR-byrå skal starte med markedskommunikasjon, er det kort og godt noe jeg vil være med på, sier Teige.

– Jeg trives veldig godt i miljøer som dette, som jobber i skjæringspunktet mellom samfunnskommunikasjon og det markedsrettede. Du kan trygt si at dette er mitt drømmebyrå, sier Sjøsåsen.