Lanserer standard for web-TV

Bansjeorgansisasjonen INMA lanserer retningslinjer for standardiseringer av reklame på web-TV.



Web-TV har opplevd eksplosiv vekst i tid brukt og dekning de siste årene, særlig blant nettavisene. INMAs ekspertpanel, bestående av både medier og leverandører, har utformet nye retningslinjer for annonsering i kanalen.

Ved hjelp av denne standardiseringen av annonseformatene håper INMA og deres medlemmer at Web-TV kan oppleve en ytterligere vekst. Medier som stiller seg bak dokumentet og vil implementere standardiseringene er: VG, SOL, Microsoft Advertising, Hegnar Online, NRK, TV2, Nettavisen, Dagbladet, ABC Startsiden og Dagens Næringsliv.

– Standarisering er et viktig steg fordi det forenkler mediekjøp, planlegging og produksjon av materiell for web-TV kampanjer på tvers av ulike nettsteder. Med denne rapporten er forholdene bedre tilrettelagt for annonsører som vil utnytte de muligheter kanalen representerer, kommenter Martin Jøndahl, Produktsjef VGTV og initiativtaker i INMAs arbeidsgruppe for Web-TV.

Last ned retningslinjene under.

00585229-e0a5-4fbe-9da2-b178c4175a13.doc