Lar almuen dømme

Leserne skal fra nå av bestemme vinneren av Aftenpostens annonsekonkurranse Best. Tidligere har en fagjury utpekt både månedskåringer og årets vinner.

Gjennom dobbeltsides annonser og eget nettsted presenteres månedsvinnerne i 2007. Av de 10 finalistene kåres vinnerbyrået under Gullblyanten 7. mars.

Kriteriene for å bli vurdert er at annonsen skal være en tabloidside eller større, den skal ha en bærende idè, være engasjerende, ha et klart og tydelig budskap.

Fem helsider Byrået som vinner får fem helsider til disposisjon i Aftenpostens morgenutgave. Annonseplassen gis samlet til en av vinnerbyråets kunder, og Aftenpostens analyseavdeling vil effektmåle den valgte kampanjen.

I 2008 vil også annonser i Aften bli inkludert i Best-konkurransen.
– Best ble etablert med fokus på morgenutgavens mange merkevareannonsører. Utviklingen viser at mange lokale annonsører ser behovet for å profesjonalisere sin kommunikasjon, og resultatet er flere kreative og gode annonser også i Aftens spalter, sier markedsdirektør Magnus Kalleberg i Aftenposten.