Leide T-bane for å promotere Ed Sheeran

Her om dagen leide Warner Music Norway en T-bane i Oslo som de forvandlet til «No.6 Ed Sheeran Express». Anledningen var promoteringen av det nye albumet «No. 6 Collaborations Project».

94212 173dd original
94213 91a73 original
94214 2482c original
94215 a34f5 original
94216 9f3ac original
94217 e0c54 original
94218 c8035 original

– Vi kalte toget No.6 fordi det reflekterer tittelen til Eds Sheerans siste album, «No.6 Collaborations Project», i tillegg for å spille på at dette er det sjette t-banetoget utover de fem linjene vi allerede har i rute i Oslo. Albumet varierer i sjangre, så vi valgte å dele vognene i to, med fokus på forskjellig musikk fra albumet og for å gjenspeile forskjellige «moods»; «Night» og «Feels». For å skape de forskjellige stemningene ble toget innredet deretter, forteller Cathrine Formoe, International Marketing Manager hos Warner Music Norway.

Totalt var det mellom 200 og 250 gjester ombord, fordelt på tre runder med t-banen. Én tur varte i 20 minutter. Gjestene fikk utdelt hodetelefoner som spilte av musikken fra Ed Sheerans siste album, fordelt mellom de to moodsene i vognene.

Se stemningsrapport under (saken forsetter under filmen).

I vognen «Night» ble det spilt mer uptempo låter, denne vognen var helt mørk og med prosjektorer som spilte av en hilsen fra Ed, musikkvideoer og lyricsvideoer.

I vognen «Feels» lyttet gjestene til mer emosjonelle låter og ballader, og vognen var dekorert som en romantisk restaurant hvor pappfigurer av Ed satt og ventet på at du skulle være daten hans.

Det var også en konkurranse ombord, hvor man for å delta måtte finne små klistremerker av alle artistene som er featuring på albumet. Dette skapte masse engasjement, ifølge Formoe.

– I tillegg til de 200-250 passasjerene ombord, og eksponeringen deres deling ga, er det estimert at i løpet av de få timene toget kjørte ble det eksponert for 90.000 som sto på plattformene og ventet på vanlig rutebaner. Toget kjørte sakte forbi plattformene så ventende på plattformene fikk en titt på det unike toget i det det kjørte forbi, forteller Cathrine Formoe.

Arrangementet ble planlagt og utført i samarbeid med Anti, JCP, Clear Channel og Sporveiene.