Lekent utendørskonsept

Denne uken lanserte Canon og JCDecaux et interaktivt reklamekonsept for speilreflekskamera på utendørsplakater i Oslo sentrum.

5056 90c0a original
5057 b1ece original
5058 10495 original
Den interaktive løsningen er den første i sitt slag, og skal understreke Canons ønske om å være en nyskapende trendsetter også på markedsføringssiden.

Det digitale speilreflekskameraet EOS 450D har en 3,0 LCD-skjerm med direktevisning, og Canon demonstrerer nå denne funksjonen på kameraet for publikum ved hjelp av 5 interaktive utendørsplakater.

Når noen trykker på knappen på plakaten vil de se seg selv i det avbildede kameraets LCD-skjerm – akkurat slik funksjonen fungerer på kameraet. Når direktevisningen ikke er aktivert, vises det en video om produktet i skjermen. Teknisk lar dette seg gjøre ved at det er montert en skjerm og et videokamera inne i bildet på plakaten.
– Løsningen skaper en interaksjon med respondenten som forsterker budskapet ytterligere. Det å se seg selv som en del av plakaten vekker oppmerksomhet blant publikum. Poenget med live-skjermen blir tydeligere og løsningen skiller seg ut. Dette er første gang vi ser en slik gjennomføring. Dette er en unik løsning som virker enkel i form, men som er relativt kompleks å gjennomføre. Det er viktig å ha kunder som tør å gjennomføre mer avansert kommunikasjon. Canon er en kunde vi håper å bli utfordret av også i fremtiden, sier markedssjef Bjørn Erik Broady Aasebø i JCDecaux Norge AS.

Plakatene er å finne på Stortorget, ved Nationaltheatrets trikkeholdeplasser, i Storgata ved Gunerius, nesoddbåtterminalen (Aker Brygge) og Akersgata ved VG.