Lekre manneben

En LA-basert dragartist skal hjelpe Philips å selge deres nyeste tilskudd på kvinnebarberingsfronten, is-eppilatoren.

8835 afacc original

Philips tar en utradisjonell strategi i bruk ved lanseringen av sin nye barbermaskin for kvinner. En dragartist, og svært vakker sådan, fronter kampanjen som skal selge Phillips Sanitelle is-epilator. At en manns slanke ben blir brukt for å promotere diverse benprodukter til kvinner er ikke så uvanlig i seg selv, noe utradisjonelt er det dog at man velger å vise at de lekre bena faktisk tilhører en mann.

Neil Dawson, DDBs globale direktør for Philips, mener den nye strategien kommer til å slå godt ann og gjøre produktet både attraktivt og troverdig. Dette fordi menn ikke bare er mer sensitiv over for den type smerte en nappebarbermaskin påfører (klarer de det klarer du det), men også har heftigere hårvekst og krever mer av produktet enn det kvinners mykere hårvekst gjør.

Den vakre dragartisten Karis ser i allefall strålende fornøyd ut.

Byrå: DDB, London
Kreativ leder: Neil Dawson
Visuelt ansvarlig: Grant Parker
Art Director: Michael Kaplan
Tekstforfatter: Tim Charlesworth
Produksjonselskap: Sonny London
Regissør: Frederick Bond