Leverte 105 filmer til ny kampanje for melk.no
Filmbyrået Clockwork landet i desember en avtale om å produsere en filmkampanje for Opplysningskontoret for meieriprodukter, også kjent som Melk.no.
Kunden hadde et tydelig konsept og ønsket å få produsert en rekke filmer til TV, digitale flater og sosiale medier med en plan for segmentert markedsføring. Det endte med 15 unike filmer, med åtte forskjellige animasjoner tatt ut i tre formater. Innholdet i filmene var tilpasset ulike aldersgrupper og kjønn. Totalt leverte Clockwork 105 filmer til den nye kampanjen.
– Vi har faste avtaler med mange store kunder og er vant til å levere filmproduksjon i et stort volum, forteller daglig leder Hannah Hunter. – Det som var spesielt spennende med dette prosjektet, var kundens ønske om å spisse kommunikasjonen ut mot de ulike gruppene.
Kampanjen hadde bare to opptaksdager. Siden det var et så stort uttak, brukte Clockwork begge produsentene sine i prosjektet for en sømløs og effektiv håndtering av kampanjen.
– Vi er veldig fornøyde med gjennomføringen, sier Knut Bjørgen, leder for kommunikasjon og marked hos Opplysningskontoret for meieriprodukter.
– Clockwork satte seg raskt inn i utfordringen vår. De løftet prosjektet både på kommunikasjonsrådgiving og på produksjonsverdien vi fikk i filmene. Vi bruker gjerne Clockwork på neste prosjekt, avslutter han.
Se eksempler på filmer her: