Likestillingseksperiment til topps i mars

Mye oppmerksomhet ble gitt Tankesmien Agendas likestillings-eksperiment ved Markedshøyskolen i forbindelse med Den internasjonale kvinnedagen. Nå er den stemt opp som den beste kampanjen publisert på KF i mars.

60157 314da original
Å ha anlegg for skjegg er fremdeles en fordel hvis du skal gjøre karriere som leder i næringslivet.

Resultatene fra undersøkelsen viste at karrierekvinner fremdeles har et glasstak å bryte gjennom, ettersom norske studenter vurderer karrieremenn og karrierekvinner ulikt. Til tross for at eneste forskjell er navnet, vurderes «Hans» som en bedre leder enn «Hanna».

Usynlige barrierer

Ansvarlig rådgiver i TRY, Sindre Fossum Beyer, sa følgende i forbindelse med publiseringen av kampanjen.

– Mye av likestillingsdebatten handler om tall og fakta, det er lite som handler om de usynlige barrierene som særlig kvinner møter i arbeidslivet. Gjennom dette prosjektet fikk vi vist at det fortsatt finnes slike barrierer og gjennom god kommunikasjon håper vi på økt bevissthet og endringer av holdninger, forklarte Fossum Beyer.

Finn.no og Human-Etisk Forbund

På oppløpssiden i mars finner vi ytterligere to kampanjer signert TRY.

I tilfellet FINN ville den 15-årjubilerende, Schibsted-eide nettmarkedsplassen minne om at Torget er et ypperlig sted å bli kvitt bomkjøp.

Når det gjelder Human-Etisk Forbund lagde TRY en kampanje med flere filmer som illustrerte konsekvensene av det nye og omdiskuterte KRLE-faget.

Gullblyanten, Fretex og Subaru

Blant mars måneds tre boblere er Kitchens ypperlige vignetter laget i forbindelse med Gullblyanten, i samarbeid med Qvisten og Hocus Focus. Samme byrå hadde nok en bobler med kampanjen «Takk for alt vi får» på vegne av Fretex. Siste bobler kommer fra Futatsu og byråets frihets-kampanje på vegne av Subaru.

Her stemmer du på Månedens arbeid.


Annonse: