Llowbank blir Hausmann

Llowbank har revidert strategien, fått inn ny partner og ny kreativ ledelse. I tillegg bytter byrået navn til Hausmann.

89312 d0fd8 original
Partnere i nyetablerte Hausmann. Bak fra venstre: Rune Tyvold, Arne-Inge Christophersen og Terje Banken. Foran fra venstre: Tone Humblen (med byråhunden Balder), Ida Fjeldbraaten og Hege Kathrine Johannessen.

Llowbank gjennomførte en omfattende prosess høsten 2017, som blant annet resulterte i en revidert strategi, ny partner og ny kreativ ledelse.

– Vi brukte samme metodikk på oss selv som vi bruker på kundene våre, sier byråleder Terje Banken. Vi har tydeliggjort hva vi skal være for hvem, hva vi skal levere, hva som skal kjennetegne jobbene våre, hvem som skal jobbe hos oss og ikke minst, kreative og økonomiske ambisjoner.

Banken sier dette vil bli merkbart for byråets kunder.

– Vi jobber etter planen som er lagt, stemningen er god og farten så langt i 2018 er upåklagelig.

Fra Llowbank til Hausmann

– Med ny strategi, ny partner og nytt kreativt lederteam var det også naturlig å utfordre byrånavnet. Vi ønsket å synliggjøre kursendringen, og beslutningen om navneskifte satt ikke veldig langt inne. Underveis vurderte vi mer enn 400 alternativer og endte opp med noe nærliggende, som vi alle liker og som kler byrået, sier Banken.

Logoen, som du kan se i animert versjon under artikkelen, er utviklet av Mari Oshaug i Oshaug design, i samarbeid med Hausmann.

– Logoen består av profil-strekene og navnetrekket, forteller Oshaug. Profil-strekene utgjør en subtil H på alle flater de er til stede.

– Hausmann sier noe om hvor vi kommer fra, men også hvem vi snakker til, sier kreativ leder Tone Humblen.

– Verden endrer seg hele tiden, men mennesker er fortsatt mennesker, og gjennom kloke ideer og godt håndverk skal vi nå dem.