Lokal iskrem vant internasjonal designpris

OlssønBarbieri vant førsteplass i sin kategori under The Dieline Awards i Boston torsdag kveld for pakningsdesignet til Bamsrudlåven Gårdsis, en iskrem fra en familiedrevet gård i Østfold.

47145 731b1 original
47147 db3b4 original
47149 a51a0 original
47151 a98b4 original
47153 86f2e original
47155 df2c4 original
47157 8f609 original
47159 2ccb3 original
47161 9b827 original
47163 69763 original

Designbyrået OlssønBarbieri vant førsteplass i The Dieline Awards i Boston eneste norske byrå. Det var 1.000 bidrag og 42 vinnere og byrået vant førsteplassen i kategorien Confectionary, Snacks and Desserts for pakingsdesignet til Bamsrudlåven Gårdsis.

– Vi er stolte og optimistiske over at et lokalt gårdsprodukt anerkjennes og faktisk når ut til forbrukere. Produktene er allerede i salg i over 60 butikker og supermarkeder, sier Henrik Olssøn, Managing Director og Partner i byrået.

Et iskremeventyr

Bamsrudlåven Gårdsis oppsto da noen unge eggbønder i Østfold bestemte seg for å lage is med egg fra egne høns, melk fra naboens kyr og med smaker basert på lokale ingredienser.

Logoen er inspirert av en detalj fra gården, nemlig klokketårnet som tradisjonelt ble brukt til feiringer og andre festlige anledninger, noe som igjen gjenspeiler iskremens overdådige natur.

Se alle vinnerne i The Dieline Awards 2014 her.