LOS til Neue Design

Sørlandets største strømleverandør skal fornye merkevaren hos Neue Design.

94434 1510f original
Fra venstre til høyre, gjengen fra Los Strøm og Neue Design.

LOS er Sørlandets største, og landets fjerde største strømleverandør, med store ambisjoner om å vokse ytterlige utenfor agderfylkene. For å gjøre dette har de nå valgt Neue til å digitalisere den visuelle identiteten og kommunikasjonsvirkemidlene for å bli en tydeligere, friskere og mer fremtidsrettet merkevare.

– Strømmarkedet er i endring, og vi ser nødvendigheten av å fornye og forsterke merkevaren slik at vi har de ønskede virkemidlene og kanalene til å lede an i endringen som skjer. Derfor har vi valgt en strategisk partner som kan utfordre oss til å tenke mer digitalt fremover, sier markeds- og kommunikasjonssjef Tone Tversland Skogdalen i LOS.

Velger nytt for å tenke nytt

Konkurransen i strømmarkedet er tøffere enn noen gang, og i fjor var det rekordmange husholdninger i Norge som byttet strømleverandør. LOS har vært i toppen av Norske Kundebarometer, med bransjens mest tilfredse kunder i et tøft marked i en årrekke. Men nye tider skaper nye utfordringer. Markedet utfordres av nye mekanismer og aktører. Nå har de valgt en ny partner til å videreutvikle merkevaren for fremtiden.

– Vi ble først ordentlig kjent med Neue i pitsjmøtene, og ble positivt overrasket over den strategiske kompetansen til byrået. Hos Neue har vi møtt et dedikert team som vi har stor tro på vil finne balansen mellom fortid og fremtid. Dette kombinert med et klart fokus på differensierende visuelle virkemidler gjorde at vi valgte Neue som vår samarbeidspartner, ifølge Skogdalen.

– Å få muligheten til å være med på å fornye en merkevare som LOS er en sjelden sjanse. Strømmarkedet er i stor endring, nye aktører utfordrer de gamle, og da er det veldig spennende å kunne være med på å få ut potensialet i merkevaren, sier daglig leder Behnam Farazollahi i Neue Design Studio.