LOS&CO vant Statens vegvesen

LOS&CO vant Statens vegvesens anbudskonkurranse i forbindelse med oppgraderingen av 10 Oslo-tunneler.

70537 2d074 original
Se omfattende bildetekst i bunnen av saken. Foto © Los&Co

Tunnelene i Oslo skal gjennom en omfattende oppgradering, og det betyr at kommunikasjonen med publikum blir viktig. Erfaringene fra Smestad-tunnelen gjorde at Statens vegvesen for første gang ønsket å involvere en ekstern kommunikasjonspartner i et slikt prosjekt. Jobben starter allerede med stengingen av Brynstunnelen i februar.

– Endrer ikke mange nok reisevaner, vil de bokstavelig talt bli sittende fast i sine gamle. Bare på en dag reiser 70.000 gjennom Brynstunnelen, på det meste 6000 i timen, forklarer daglig leder Jan Christian Fosseidbråten.

Skrur på sjarmen

LOS&CO oppgir Statens vegvesens vektlegging på sosiale medier som grunnen til at de kjempet om anbudet.

– Vi har lagt opp til en sjarmoffensiv i sosiale medier vi virkelig gleder oss til å utvikle sammen med Statens vegvesen. Samtidig får vi jobbe med en oppdragsgiver som vet å bruke erfaringene fra Smestad-tunnelen til å gi oss et sjeldent godt grunnlag for et kreativt samarbeid, forteller ansvarlig rådgiver Christin Elvegård i LOS&CO.

Kreativt tunnelsyn

Avtalen har en varighet på inntil fire år. Konkurransen sto mellom seks kommunikasjonsmiljøer.

– Vi skrudde på tunnelsynet og lette etter den rette balansen mellom å informere og å sjarmere. Derfor rigget vi et storteam for jobben med et kreativt spenn fra junior til senior, og relevante spesialister fra PR til design, sier de kreativt ansvarlige Jan Cato Tangen og Carina Laurhammer Lindberg.

På bildet: Rikke Brouer-Wangen, Merete Ulvund og Eystein Hanssen fra Statens vegvesen med teamet fra LOS&CO som består av rådgiver Christin Elvegård, ansvarlig kreativt team Jan Cato Tangen og Carina Laurhammer Lindberg, PR-rådgiver Sigurd Skjefstad, medierådgiver Andre Unnerland , prosjektleder Ingunn D. Kristensen, kreativt juniorteam Kaja Wang Olafsen og Nora Eide samt designer Catharina Eberlin (ikke tilstede da bildet ble tatt).