Løvenes konge møter norsk hverdag i Sølvfisken for november

Alexander Reklamebyrå og Fantefilm står bak vinnerfilmen fra KIWI i Sølvfisken for november 2021.

KIWI

I høst studerte KIWI, Alexander Reklamebyrå og Fantefilm tallene fra SSB, og konkluderte med at det hadde foregått en liten babyboom i koronaens tid. For å svare på dette, oppgraderte KIWI bleieavtalen sin slik at kundene nå får annenhver bleiepakke gratis.

– Det var på sin plass med en liten gave til disse småbarnsforeldrene, sa Jacob Rolland, marketingsjef i KIWI, da filmen ble lansert på tampen av september.

Den nye bleieavtalen ble nemlig lansert med en storslått film for TV, kino og online, regissert av Fantefilm-duoen Henrik Sander og André Koot, og produsert av Tor Markus Iden. Teamet fra Alexander Reklamebyrå er Ying Hau, Jeppe Christoffersen, Marius Wold og Terje Wold. Gimpville står bak VFX, mens Uhørt står for etterarbeidet.

Se filmen her.

– En skikkelig feelgood film

Sølvfisken jurybegrunnelse lyder som følger: «2021 ble nok et korona-år, og vi ble mer eller mindre frivillig enda mer knyttet til hjemmet og de nærmeste. Dette gav nok litt ulikt utslag på stemningen i ulike familier, men statistikken forteller oss i hvert fall at mange fant fornyet kjærlighet og flere barn ble født i Norge. Da er det enda godt at Kiwi slår til med en bleie-deal som bidrar litt i økonomien til de som har blitt flere.

Alexander reklamebyrå har sammen med Fantefilm laget en skikkelig feelgood film hvor det meste stemmer. Åpningen gir assosiasjoner til løvenes konge, og akkompagnert til John Paul Young sin fantastiske «Love is in the air» flyr vi sammen med storkene hjem til de tusen norske hjem. Animasjons- og filmuniverset er sydd sammen på en forbilledlig måte, og nye små og søte detaljer dukker opp hver gang man ser filmen. Stor grattis til alle involverte.»