Lyse konsern velger ANTI

Lyse konsern står bak merkevarene Lyse, Ice og Altibox, og er nå inne i en spennende fase der de har behov for å tydeliggjøre sin egen merkevare, og sammenhengen med resten av produktene i familien.

LYSE ANT Ix
Bak fra venstre: Astrid Rebekka Norheim, konserndirektør kunde og marked i Lyse, Tom Storsveen, strategisk leder i ANTI, Mats Ottdal, kreativ leder i ANTI. Foran: Aina Sandvik, markedsdirektør i Lyse, Kristin grimstad, daglig leder i ANTI, Marit Wang Tveit, merkvareansvarlig i Lyse.

Med hjelp av ANTI skal Lyse utvikle en sterk og tydelig identitet og historie som får konsernet frem i lyset, og en sterk visuell verktøykasse som binder alt sammen.

– Lyse konsern har flere satsingsområder, med viktige samfunnsoppgaver som må hensyntas i dette arbeidet. Derfor så vi nå behov for å utvikle nye retningslinjer slik at vi kan forvalte både produktmerkevarer og konsernmerkevare på en god måte. Her har ANTI overbevist oss med sin tilnærming til våre strategiske behov og komplekse struktur, og en spesiell forståelse for historiefortelling, sier Marit Wang Tveit som er merkvareansvarlig i Lyse.

– Har banet vei gjennom generasjoner

– Lyse er mer enn et selskap, både for deres kunder, for deres eiere og deres ansatte, og for oss som partner, sier daglig leder i ANTI, Kristin Eikeland Grimstad.

– Selskapet er med på å bygge og å utvikle samfunnskritisk infrastruktur som muliggjør elektrifiseringen og digitaliseringen av Norge. Det er ganske fantastisk med alt det vi kan ta for gitt fordi Lyse har banet vei gjennom generasjoner. Det ligger mye spennende i kontrasten med å være både usynlig og uvurderlig. Vi er naturlig nok veldig stolte over den tilliten Lyse har vist oss i denne prosessen. Arbeidet har allerede startet og vi ser fram til fortsettelsen, avslutter Eikeland Grimstad.