«Majestetisk» utendørskampanje fra Netflix

En dronning verdig: Clear Channels reklameflater har fått full glam-behandling i forbindelse med den nye Netflix-kampanjen for serien «Queen Charlotte: A Bridgerton Story».

Norge Netflix 2023 v19 Create adshel 2
Norge Netflix 2023 v19 Create adshel 4
Norge Netflix 2023 v19 Create adshel 6
Norge Netflix 2023 v19 Create adshel 7

– I denne kampanjen hyller vi Queen Charlotte. Derfor er det noen reklameflater som har fått spesiallaget gullramme, og detaljer i kronen og smykkene har fått folie og lys. Dette tilfører stil og luksus til reklamen, som viser Dronning Charlottes overgang til kvinne og makt, forteller Hanna Reuterwall, Marketing Manager Nordics i Netflix.

Kampanjen er en Create-kampanje, som Clear Channel kaller sine kreative kampanjer utenfor standardformatene. Den rojale kampanjen er å se både i Sverige og i Norge, og henger 12 steder bare i hovedstaden.

– Målet vårt er å gjøre Queen Charlotte til vårens «må se»-serie. Med utgangspunkt i den vakre Bridgerton-historien, reiser vi tilbake i tid og følger dronning Charlotte når hun tar fatt på begynnelsen av sin regjeringstid, og introduserer en utvidelse av universet, sier Reuterwall.

Wow-faktor i bybildet

– De kreative kampanjene gir ofte en wow-faktor og får høy oppmerksomhet – både på gaten og i sosialemedier. Det er en av grunnene til at dette er en av våre mest etterspurte produkter, sier Isabel D. Brodtkorb, som er ansvarlig for Create-kampanjene hos Clear Channel.

– I denne kampanjen har vi brukt en kombinasjon av matt og glossy trykk samt sølvfolie. Smykkene har blinkende LED-lys for å skape en glittrende effekt. Prikken over i’en i denne kampanjen, er jo selvsagt de flotte gullrammene som virkelig står flott ut i bybildet.