Marc Ligeti i D&AD-juryen

Design Lead Marc Ligeti i Creuna, snart Knowit Experience, sitter i juryen når de beste kreative arbeidene innen design og reklame fra over 70 land,skal kåres i den prestisjetunge globale konkurransen D&AD Awards i april og mai.

Marc ligeti no logo
Marc Ligeti.

En «Pencil» fra D&AD henger høyt i verdens kreative miljøer, der man får sine arbeider vurdert av fagfolk fra hele verden. Marc Ligeti er en av Norges mest prisvinnende identitetsdesignere, og har fått det ærefulle oppdrag å representere Norge og Knowit Experience som jurymedlem.

Ligeti har så langt i karrieren vunnet over 80 nasjonale og internasjonale priser for sine arbeider, inkludert tre Pencil fra D&AD. Under årets D&AD Awards, som går av stabelen i april og mai, sitter han selv i juryen for kategorien Design Transformation. En kategori som premierer design som har ført til nyskaping og faktiske endringer i hvordan virksomheter og folk jobber og driver forretning.

– Det er gøy å vinne priser sammen med kunder og kolleger. Det er nesten vel så gøy å være med som jurymedlem. Det gir unikt innsyn i det siste og beste av kreative arbeider fra hele verden, som igjen gir inspirasjon til mitt arbeid for kundene i Knowit Experience, sier Marc, som også har erfaring fra internasjonal juryering fra ADC Awards i 2019.

Om D&AD

D&AD er en organisasjon for det globale design- og reklamesamfunnet. Organisasjonens formål er å fremme og stimulere til høyt faglig nivå innen design og reklame. Hvert år samler den presisjetunge D&AD Awards kreative ledere, designere og innovatører fra alle kontinenter til å kåre verdens beste kreative arbeider. I 2020 ble hele 21.000 innsendelser fra 76 land vurdert. Overskuddet fra priskåringene investerer D&AD i utdanningsprogrammer som hjelper nye talenter til å utvikle seg videre. De prisbelønte arbeidene og vurderingene som ligger til grunn danner også verdifulle læringsressurser for studenter og nye kreative talenter rundt om i verden.