Maskinen skal hjelpe Green Producers Club ut i Norden

Green Producers Club velger Maskinen som byrå for strategi og kommunikasjon. Byrået skal bidra til å posisjonere merkevaren i Norge og Norden.

GPC velger Maskinenxx
Fra venstre: Ida Wildhagen (daglig leder, Maskinen), Andreas Åsebø (Rådgiver, Maskinen), Mads Astrup Rønning (Grunnlegger, GPC), Marte Haakonsen (Daglig leder, CPG) og Marte Strand (Prosjektleder, GPC). Foto: Maskinen

Green Producers Club har etablert seg som skandinavias ledende kompetanse-hub for ulike produksjoner innen kulturnæringen. Med verktøyet Green Producers Tool får produsenter innen film, scene og event tilgang på bred kompetanse og verktøy som gjør det mulig å kunne nå målene i Parisavtalen om 55 prosent kutt i klimautslipp.

Skal ta en tydelig posisjon i Norden

Green Producers Club har valgt Maskinen som byrå for strategi og kommunikasjon. Samarbeidet er allerede godt i gang. Nye nettsider ble lansert under Arendalsuka i august, og i slutten av september står lanseringen av klimaverktøyet Green Producers Tool for dør.

– Det er på høy tid at verden får tilgang på et verktøy som gjør klimaavtrykk til håndfaste og konkrete størrelser man kan planlegge rundt og rapportere på. Nå starter den spennende jobben å gjøre Green Producers Club til et velkjent merkenavn i den nordiske kultursektoren. Det blir ikke bedre for oss enn å jobbe med aktører som ønsker at jorden også skal være et fint sted også i fremtiden, sier rådgiver i Maskinen, Andreas Åsebø.

Stort moment frem mot lansering

I etterkant av Arendalsuka ble det også kjent at GPC har mottatt millionstøtte av EU for å utvide tilbudet til nettopp hele Norden. Interessen fra norske og nordiske aktører innen film og tv, festival og event er sterkt økende.

– Vi er veldig glade for å få Maskinen med på laget. Vi har lenge savnet en partner å sparre kommunikasjon og strategi med, og nå som vi nærmer oss lansering og utvidelse i til de nordiske landene, er timingen ypperlig. Takket være Andreas og Maskinen har vi nå godt moment og står bra rigget for tiden som kommer, avslutter Mads Astrup Rønning, grunnlegger av Green Producers Club.

Om Maskinen

Maskinen er et strategisk merkevare- og kommunikasjonsbyrå etablert i 2010, og holder til på Tøyen i Oslo. Selskapet har 11 ansatte og har spisskompetanse på utvikling og drift av merkevarer.

Om Green Producers Club

Green Producers Club er et selskap som skal bidra til å kutte 55 prosent av klimaavtrykket til produksjoner innen film, event og scene. Selskapet har utviklet Green Producers Tool, et digitalt klimaverktøy (SaaS) som gjør klimakutt mulig. Tjenesten lanseres i september.