McCann Best i september

McCann kopierte seieren fra juni og ble kåret til septembervinner i Aftenpostens Best-konkurranse for beste annonse.

5267 6026d original
5268 e8d06 original

Oppdragsgiveren var den samme: Stine Sofies Stiftelse, som var mottaker av Reklame for Alvor-kampanjen for 2010. Best-juryen begrunner valget av McCann slik: «Det virkelig gode med denne annonsen er at den frister til lesing. Temaet er interessant og viktig. Visuelt er annonsen intelligent utført. Annonsen bruker mediet på en briljant måte, og appellerer med fornuft til avisens intelligente lesere.»

Klikk plusstegnet i mediespilleren for større visning.

Vinnerteamet bestod av:
Art director: Magnus Høgberg Hansen
Tekstforfatter: Pål Høyer-Andreassen
Formgiver: Ketil Eggum
Rådgivere: Mark Robinson, Sverre Midttun
Prosjektledere: Hege Kathrine Johannessen, Hanne Bismo Steen
Planner: Elisabeth Søråsen

Aftenposten arrangerer i år sin Best-konkurranse for 15. gang. Kriteriene for å bli vurdert er at annonsen skal ha en bærende idè, være engasjerende, ha et klart og tydelig budskap, være bedre fordi den står i avis og Best fordi den har vært innrykket på en helside eller større format i Aftenpostens morgen- eller aftenutgave. Fagjuryen utpeker en vinner hver måned. Blant disse kårer en folkejury årsvinneren som blir offentliggjort på Gullblyanten.

Månedsvinneren får en gratis helsides annonse som kan benyttes til egenprofilering, eller byrået kan velge å gi helsiden til en av sine eksisterende kunder. Årsvinneren får fem helsider i Aftenpostens morgen- eller aftenutgave. Annonseplassen gis samlet til en av vinnerbyråets kunder.