McCann danner ekspressbyrå

Selskapet med den foreløpige tittelen Worldgroup EXP skal tilby raske, rimelige reklameløsninger.

5980 3e0c1 original

– Vi er ikke opptatt av å vinne kreative priser på reklamefestivalen i Cannes. For oss er det mye viktigere å kunne lage en annonse på to timer eller en reklamefilm på én dag, sier Bjørn Sloreby til Dagens Næringsliv.

Sloreby er sjef for det nye byrået og kommer fra Leo Burnett Xpress, et byrå med tilsvarende ambisjoner. Han tar med seg fire av kollegaene defra inn i det ny byrået og får ansvar for en stab på totalt 26 ansatte. Selskapet jobber med kunder som Expert, Tine, Gjensidige, Statoil, L'Oréal, Rimi, NetCom og Microsoft.

– Det er taktskifte i markedet. Innovasjonstakten hos annonsørene øker, og vi må kunne snu oss raskt rundt. Ambisjonen er å etablere et ekspressbyrå som er ledende i Norden, sier sjef i McCann-konsernet, Thomas Høgebøl (bildet).

Arkivfoto: Rune Kongsro