McCann Direkte vant stort i MMM

Onsdag kveld var det for 20.gang duket for Max Marketing Mix, MMM, årets store fagfest i regi av Norsk Direkte Markedsførings Forening (NORDMA).

5696 f26b6 original

Det faglige på MMM-dagen ble dekket av en rekke foredragsholdere fra inn- og utland. Og kvelden var viet utdelingen av prisene. Igjen var det daglig leder i McCann Direkte Ina Svarød og hennes besetning som forsynte seg grådigst på premiebordet. Resultatet for McCann ble 3 gull, 3 sølv og 5 bronse.

God grunn til å være fornøyd har også Rapp Collins med 2 gull og 2 sølv, Fredag med 2 sølv og en bronse og Schjærven som tok 1 gull.

Det siste gullet gikk til tekstforfatter Pål Høyer-Andreassen og AD Magnus Høgberg Hansen, som i dag jobber i McCann.

Daglig leder i NORDMA, Gunnar A. Swensen, er også meget godt fornøyd.
– Det var hele 115 innsendte arbeider i år. Så engasjementet i bransjen er det ingen ting å si på!

Nytt i år var at MMM-konkurransen hadde egen klasse for mobilkampanjer, samt egen call center-klasse. I mobilklassen ble det utdelt 1 sølv og 1 bronse til Evokedset, og Incent tok 1 bronse. I call center-klassen mottok Proffcom 1 sølv.

Nye kategorier En annen populær nyhet i årets MMM-konkurranse var de nye kategoriene Årets resultat, Årets tekst og Årets art direction. Rapp Collins’ kampanje for Telenor, «Beholde de beste», fikk premie for Årets resultat.

McCann dro i land den ene av «kreatørprisene» for Årets art directon med «Strikkekampanje», oppdragsgiver Statoil.

Prisen for Årets tekst går til «Slutten», oppdragsgiver Kristiansand Folkebibliotek (som også vant gull i DM i Gullblyanten), signert tekstforfatter Pål Høyer-Andreassen og AD Magnus Høgberg Hansen.

Studentprisen ble i år vunnet av Kristine Nergaard Tonhaugen og Catharina Dyrstad fra Westerdahls for kampanjen «Lost and Found».

Postens Hederspris henger svært høyt, og trekkes ut blant gullvinnerne. Stor var jubelen hos McCann da også denne havnet på deres bord, for kampanjen «Logistikkens ferskvarer», oppdragsgiver Box Group.