McCann, GK og JCP i New York Festivals-finalen

Tre norske byråer og et Westerdals-team er i finalen i prestisjetunge New York Festivals.

89148 868e2 original
Fra GKs #ikkegreit-kampanje: Amalie Olsen ble dekket med hatord, og fikk over 100.000 ungdommer til å ta avstand fra hatprat – uten at de voksne fikk det med seg.

I helgen ble listen over de nominerte i årets utgave av New York Festivals offentliggjort. Arbeider fra 51 land har gått videre i konkurransen, og tre bidrag fra Norge har til sammen blitt nominert fem ganger:

«The Music Video» for Citroën av McCann med Highasakite og FUS! (regi: Stian Andersen) er nominert både i Best Use of Media og i Branded Entertainment.

«Cyberbullying: Not OK» (#ikkegreit) av Geelmuyden Kiese for Bufdir ble også nominert to ganger: I Best Use of Media og Digital.

Det tredje nominerte arbeidet er «The Logo Donation Project» for og av JCP PR & Advertising, som ble laget sammen med Kandidat (regi: Fredreric Esnault). Denne er nominert i Branded Entertainment.

Carina og King

Det nylig uteksaminerte Westerdals-teamet Carina Hegreberg og King Nguyen, også kjent under studentbyrånavnet Carina og King, er nominert i New York Festivals' studentkategori med «Spotify Pulse».

De siste årene har norske byråer stukket av med flust av gjeve priser i New York Festivals: I 2017 vant POL gull for «25 kvm Syria», mens TRY vant sølv for Norwegian-jobben «Brad is Single». Året før vant Schjærven den høythengende Grand Prize i samme konkurranse med #kjærepappa for Care Norge. POL ble også hedret i 2016 med spesialprisen UNDPI First Prize Award for «Bli regnskogsvokter» for NRK TV-aksjonen, mens Westerdals Oslo Act vant en Third Prize i studentkategorien (Josephine Berntzen og Kaja Koppang, nå i McCann).

Prisutdelingen i årets konkurranse foregår i New York 17. mai. Her kan du se alle nominerte.