McCann vant Sølvtaggen

Kampanjen «Norges beste prosjekter» for Gule Sider gikk helt til topps i Sølvtaggen for mai måned.

5727 5959d original

Kunden hadde som målsetning å gjøre Gule Sider viktige, og McCann kom om opp med konseptet «Vi ønsker alle prosjekter i dette landet lykke til

For å feire den norske oppfinnsomheten, iscenesatte Gule Sider en rekke spektakulære prosjekter.
– Vi brukte alle tenkelige virkemidler for å spre disse eventene, før vi inviterte folk til å sende inn sine egne prosjekter. Nå kårer vi nye vinnere hver eneste måned, og produserer stadig nye elementer, forklarer Marius Zachariasen leder av McCann Digital.

Kunnskapskampanje tok 2 plassen. Andreplassen gikk til Try/Apt for kampanjen GNIST - Den store lærersatsningen. Her oser det av gjennomført håndverk og god produksjon hele veien, bemerkerer juryen.

Flørten tredjeplass. En sjarmerende og flørtete rekrutteringskampanje for IKEA tok tredjeplassen for mai måned. Kampanjen låner form og språk fra nettdating, og legger opp til flørt med potensielle ansatte.

Månedens plasseringer gikk til følgende jobber
1. plass: MediaFront/McCann/SDG - Norges Beste Prosjekter
2. plass: Try/Apt – GNIST den store lærersatsningen
3. plass: MediaFront/McCann/SDG – IKEA flørt
4. plass: MediaFront/McCann/SDG – Rom for alle
5. plass: Siste skrik – Tenn et lys for 0 ulukker i pinsen

Teamet bak månedens vinner bestod av:
McCann: Torbjørn Kvien Madsen, Martin Thorsen, Anna Enge og Kari Breidal, Lars Johannesen, Peder Nielsen, Arnt Scheele, Merethe Brunsell og Pia Christina Dybendal, Paal Tarjei Aasheim og Marius Zachariasen .
Aptoma: Håkon Drange, Geir Berse
Gule Sider: Benedicte Kjøde Bård Hammervold