Skal forme Media City Bergen

ANTI har blitt valgt til å utvikle identiteten til Media City Bergen, Bergens nye nærings- og kunnskapspark.

59380 9763b original

Media City Bergen åpner høsten 2017 og blir det nye hjemmet til TV 2, NRK Hordaland, Bergens Tidende, Bergensavisen, grafikkselskapet Vizrt og mediefakultetet ved Universitetet i Bergen, i tillegg til andre selskap innen den kreative, digitale eller medie-baserte sfære.

ANTI skal også utvikle merkevareplattform for to andre selskap innenfor Media City Bergen, utviklingsprosjektet NCE Media og mediebransjens nye medlemsorganisasjon MediaRegion Bergen.

– Ambisjonen for Media City Bergen er usedvanlig dristig og ambisiøs. De strekker strikken langt utover det man kan forvente i et slikt prosjekt for å styrke konkurransekraften og synligheten av mediebransjen. ANTI som leverandør deler disse ambisjonene og visjonene. Et slikt prosjekt krever en sofistikert forståelse og framtidsvisjon av transformasjoner i mediebransjen i Skandinavia og internasjonalt, en ny type interferens for en ny type media, sier Endre Berentzen i ANTI Bergen.

– Anti har en visjonær og fremtidsrettet tilnærming til visualisering av medieklyngens identitet som passer godt til visjonen bak etablering av Media City Bergen og arbeidet for å videreutvikle av medieklyngen til et internasjonalt kraftsenter innen mediefeltet, sier Solveig Holm, direktør for Media Region Bergen.

Profilen blir lansert tidlig på sommeren 2015.