Mediafront og Wærnes i TBW

Mediafront og Jens Petter Wærnes kommer høyt opp på prisranking-lista The Big Won, et alternativ til Donald Gunns The Gunn Report.

8121 c0435 original

The Big Won oppsummerer verdens beste markedskommunikasjon på tvers av medier og disipliner, basert på priser arbeidene har mottatt i konkurranser over hele verden.

Med norske øyne er lista for fjoråret ekstra hyggelig: Grand Prix-vinneren «Sol Comments» av Mediafront Oslo ble kåret til verdens 6. mest premierte digitale kampanje.

I tillegg er utendørskampanjen for puslespillfabrikanten Ravensburger, med gigantiske puslespill utplassert på forskjellige byggeplasser i Berlin, kåret til verdens 4. mest premierte posterkampanje. Det er Scholz & Friends Berlin som står bak, og grunnen til at vi nevner det er selvsagt den norske halvparten av teamet, AD Jens Petter Wærnes.

Ravensburgerløsningen er også kåret til verdens 7. mest premierte alternative og innovative arbeid, mens Scholz & Friends Berlin ble kåret til verdens 3. mest premierte byrå.

Wærnes jobber i dag i DDB Oslo.

Storeslem for BBDO BBDO kom øverst i oppsiktsvekkende mange kategorier, mye på grunn av «Voyeur» for HBO: «Top 20 agencies in the world by total creativity», «Top 20 agency groups», «Top 10 UK agencies», «Top 10 US agencies», «The top 20 campaigns by all media» (HBO Voyeur, BBDO New York), «The Top 10 poster campaigns» (Deadline Couriers, Colenso BBDO Auckland), «The Top 10 Alternative & Innovative Media campaigns» (BBC, BBDO New York) og «The Top 10 Digital Campaigns» (HBO Voyeur, BBDO New York).

Last ned hele kåringen under.

feb91066-deea-4119-be98-d3104b291892.pdf