MediaFront vant bronse i ANDY awards
Enda en gang gjør MediaFront seg bemerket i en stor og prestisjefylt utenlandsk konkurranse. Og nok en gang er det kampanjen for SOL som gjør susen.
MediaFront gjør det bra i inn og utland og så langt har 2008 vært et eneste langt jubelår for byrået. Fram til nå har de rasket med seg hele fem nominasjner i Webby awards og de er også hedret i The Art Directors Club og Communications Arts.
I kveld får de også uttelling for sin nominasjon i ANDY awards, da det i løpet av kveldens prisutdeling vil annonseres at de vinner bronse for den mye omtalte interaktive jobben for SOL.
Internasjonalt preg Ifølge Mark Waites, juryformann og kreativ leder og medeier i Mother London, ser man en sterkere internasjonal tilstedeværelse og innflytelse på konkurransen i år enn noen gang før. Han mener også at årets arbeider fortsetter å reflektere at de tradisjonelle markedskanalene blir forlatt til fordel for nye kanaler og måter å kommunisere på.
– Det blir vanskeligere og vanskeligere å tro på at man skal få tilstrekkelig påvirkning bare ved hjelp av en reklamefilm eller annonse. Det må også være andre elementer involvert i en vellykket kampanje.
Utdelingen finner sted på Skylight studios i New York i kveld.
ANDY prisen er en av verdens mest anerkjente reklamepriser. Den er berømt for dens svært kompetente og erfarne jury, og blir i år avholdt for 44de gang.