Mener Radio Metro-satsing er uproff

De store mediebyråene mener radiogründer Svein Larsen opptrer uproft ved å satse på lokalmarkedet og henvende seg til kundene direkte uten å involvere mediebyråene.

Radio1 mister sin konsesjon for Stor-Oslo fra nyttår, til fordel for Svein Larsens Radio Metro og Jazzradioen. Larsen akter med Radio Metro å satse på Oslo og Akershus i stedet for det riksdekkende reklamemarkedet, og har egne selgere i sving med lokalmarkedet i stedet for å involvere mediebyråene.

Radiosjefen har valgt det australske selskapet New Revenue Solutions (NRS) til å lære opp selgerne.

Mediebyråene mener at Larsen bommer på dette området, melder Dagens Næringsliv.
– Det er uproft. De kan risikere å få store problemer med å nå annonsemålene. Vi er normalt vant til en vesentlig mer offrensiv satsing fra utfordrermedier som vil inn på markedet, sier Jacob Scherven, TV- og radiosjef i Mediacom.

– Så langt har Radio Metro hatt null kontakt med de store mediebyråene. De har ikke egang gitt oss informasjon rundt hvem vi bør kontakte, sier Schjerven.