Mesterkokk valgte Screenplay

Screenplay er engasjert som reklamebyrået til det nye restaurantkonseptet til Terje Ness og Rune Paal på Aker Brygge.

9960 e6240 original

Jobben så langt har vært å utvikle navn og profil for restaurantkomplekset. I forrige uke ble navnet Onda offentliggjort. Onda betyr «bølge» på spansk. Inspirert av bygningens særegne linjer, fremhever det restaurantkompleksets unike arkitektur samtidig som det kan inneholde de tre ulike restaurantenes menyprofil. Om kort tid vil også profilen til restauranten bli offentliggjort. Web og øvrig kommunikasjon er under arbeid.

– Vi synes det har vært utrolig morsom å jobbe med dette prosjektet fra dag én, sier designer Andreas Kalleberg i Screenplay.

– I samarbeid med byrået Verj startet vi med circa 20 navn som ble filtrert ned til tre. Utfordringen har vært å finne et navn som sitter, er kort og kan inneholde tre helt ulike matopplevelser. Vi er virkelig fornøyd med at vi endte opp med vår favoritt som var Onda, sier Kalleberg.

Hurtig prosess.
Prosessen med navn og profil startet i april, og sammenliknet med andre tilsvarende prosjekter har dette gått fort, sier Rådgiver Ole Petter Holen.

– Terje Ness er en visjonær og beslutningsdyktig oppdragsgiver som tenker estetikk og design på en utfordrende og spennende måte, avslutter han.

Restauranten åpner for publikum 21. september. Komplekset består av tre restauranter på over 1000 kvadratmetre, med 600 stoler inne og ute. 3000 plasser er allerede reservert, og i løpet av kort tid er det mulig å booke online på www.onda.no.

Illustrasjon: Alliance arkitekter og Mapt