Metro Branding skal bygge et større kreativt miljø

Kommunikasjonsbyrået Metro Branding er i ferd med å bygge opp et nytt kreativt team i Oslo.

Bilde6 Gruppebilde i Barcode Metro Branding Barcode
Fra venstre: Cathrine Stensland, Richard Wold, Espen Linna, Eirik Ekrann (foran), Eirik Mikalsen (Seeds) og Steinar Magnussen (Seeds) .

– Dette byr på unike muligheter for de rette, sier Richard Wold som er partner og ansvarlig for alle kreatørene i byrået som nylig har flyttet fra Karl Johans gate til en av toppetasjene i Barcode. – Vi skal bygge opp et større kreativt miljø og ser i første omgang etter en kreativ leder med et solid kreativt nettverk, som kan trekke med seg dyktige team på sikt, sier Wold.

– Vi kan friste med helt nye lokaler i Bjørvika, som vi flyttet inn i tidligere denne måneden. Det var fint i våre gamle lokaler, midt på Karl Johan, men de nye kontorlokalene i 11. etasje med utsikt over hele Barcode, er helt fantastiske, sier han, stolt.

Bilde1 Richard Wold Metro Branding Barcode
Richard Wold er partner og ansvarlig for alle kreatørene i Metro Branding. Han søker ny kollega som kan lede det kreative teamet i Oslo.

Full fart og rekordresultater

2021 ble tidenes toppår for Metro Branding AS som nådde en historisk høy omsetning på 70 millioner kroner, en byråinntekt på 48 millioner kroner og et resultat på hele 6,4 millioner kroner før skatt.

– Vi har jobbet målrettet, optimalisert prosesser og satset på kompetanseutvikling for å være lengst fremme innen vårt fagfelt. Vi har også ansatt flere nye spesialister innen UX-design, sosiale medier og performance marketing, sier administrerende direktør Cathrine Stensland.

– Kontinuerlig fokus på å skape verdi for kundene våre er det som driver oss. Hvert eneste prosjekt vi løser skal gi effekt. Og det har altså også vist seg å gi verdi for Metro Branding sitt økonomiske resultat, fortsetter hun.

Bilde2 Cathrine Stensland Metro Branding Barcodejpg
Byråleder Cathrine Stensland i Metro Branding er fornøyd med at korona-året 2021 ble tidenes toppår for kommunikasjonsbyrået.

Ny kommersiell direktør

I år satser byrået videre og går offensivt ut med enda flere ansettelser. 1. februar startet Eirik Ekrann som kommersiell direktør i selskapet. Han kommer fra det internasjonale analyseselskapet Kantar, hvor han var strategidirektør.

Ekrann gleder seg til å jobbe med laget i Metro Branding som deler lidenskapen hans for merkevarebygging.

– Det ikke er noen rask løsning for å bygge en sterk merkevare. Det krever en disiplinert, langsiktig innsats, sier Ekrann. Merkevarebygging har like mye å gjøre med selve produktet og kundeopplevelsen som smart reklame. Jeg ser virkelig frem til å hjelpe kundene våre med å bygge sterke merkevarer gjennom strategi, kreativitet og teknologi, kommenterer han.

Bilde3 Eirik Ekrann Metro Branding Barcode
Eirik Ekrann kommer fra stillingen som strategidirektør i analyseselskapet Kantar og er nå kommersiell direktør i Metro Branding.

– Vi er så stolte av å få Eirik Ekrann med på laget, sier Stensland. Hun nevner at han holder et skyhøyt faglig nivå innen branding, strategi og analyse og vil derfor være en verdifull rådgiver for kundene og for selskapets videre forretningsutvikling.

Samboer med teknologiselskapet Seeds

– I over to år nå har vi bodd sammen med Seeds Consulting. Vi har utviklet en rekke flotte digitale tjenester i sammen med dem, blant annet en ny digital plattform og brukeropplevelse for Studentsamskipnaden SSN, ny nettløsning for GK Gruppen, nye nettsider for fagskolen NKI, ny konsernportal og nettsider for Glava, et stort webprosjekt for NORCE og sist, men ikke minst et veldig spennende teknologiprosjekt for auksjonshuset Blomqvist. Og det skal vi fortsette med, ifølge Espen Linna, leder for teknologi og brukeropplevelse i Metro Branding.

– Da vi flyttet inn i Bjørvika nå nettopp, var det nemlig også sammen med Seeds. Vi bor i 11. etasje og har fin utsikt over Barcode, ja, over hele Oslo faktisk. Sammen med teknologiselskapet Seeds skal vi sammen skape de beste brukeropplevelsene og gjøre kundene våre til digitale vinnere, slår Espen fast.

Bilde4 Jo Henrik Endrerud Steinar Magnussen Espen Linna Metro Branding Barcode
Espen Linna (til høyre) i Metro Branding, Jo Henrik Endrerud (til venstre) og Steinar Magnussen (midten) i Seeds fortsetter det gode samarbeidet etter den nye samlokaliseringen i 11. etasje i Barcode.