Microsoft frir til publikum

Softwaregiganten inviterer publikum til å lage egne «I'm a PC»-videoer i den pågående reklamekrigen mot Apple.



Etter at Apple i forrige uke lanserte reklamefilmen «Bean Counter», der Microsoft latterliggjøres for å bruke mer penger på reklame enn på «å fikse Vista», slår sistnevnte nå tilbake med en brukergenerert kampanje på windows.com.

De siste spottene fra Microsoft er et kompendium av brukergenererte videofiler, basert på «I'm a PC»-kampanjen som ble lansert forrige måned. Filmene lenker sammen innhold laget av det Microsoft kaller «ekte PC-brukere» (aner vi en pararell til Sarah Palins famøse uttalelser om «real America»?) fra hele verden, som har lastet opp sin egen video på windows.com. Ifølge Microsoft vil enhver som laster opp en video på nettstedet få sjansen til å havne i en ferdig sammenklippet film, som skal kringkastes på digitale boards i New York City.

Å laste opp en film innebærer å filme seg selv i fem sekunder ved hjelp av webkamera, mens du sier «I'm a PC» etterfulgt av et eller annet du er glad i å gjøre («Jeg er en PC og jeg elsker å spille piano», for eksempel).

Ifølge selskapet har flere enn 17.000 fotos og videoer blitt lastet opp av publikum i løpet av de første ukene, mens «I'm a PC»-filmer har blitt vist nær 1.5 millioner ganger på nettstedet.

Her kan du laste opp din video.