Mill velger Bleed

Norske Mill fortsetter den internasjonale veksten. Nå får de hjelp av Bleed med å videreutvikle merkevaren.

Team Mill Bleed
Fra venstre: Madeleine Tognetti, Anne Jorunn Bjoner, William Stormdal, Cecilie Uggen Stang-Lund, Halvor Borchgrevink Nordrum, Elisabeth Jahr Hilde og Svein Haakon Lia.

Siden oppstarten i 2010 har norske Mill vært ensbetydende med varmeovner av høy kvalitet, som faktisk ser bra ut. Selskapet er i dag blant de ledende i Norden, og er representert i markeder over hele verden. Nå skal Mill styrke den internasjonale satsingen ytterligere, og har hyret inn Bleed til å hjelpe med å videreutvikle merkevaren. Samarbeidet innbefatter merkevarestrategi, art direction samt identitets-, web-og pakningsdesign.

– Vi valgte Bleed da de raskt forstod merkevaren og kjernen i oppgaven vi skulle løse. Ambisjonene er høye internasjonalt og da hadde vi behov for en partner som kunne bidra til å løfte Mill som merkevare. Vi er veldig fornøyde med samarbeidet så langt og gleder oss til veien videre, sier Anne Jorunn Bjoner, Marketing and international sales director i Mill.

Mill er mest kjent som produsent av varmeovner i skandinavisk design. De siste årene har de imidlertid utvidet produktporteføljen, og selskapet tilbyr nå en rekke inneklima- og smarthus-produkter. Frankrike, England og Japan er blant markedene der Mill satser, og nå jobber for å styrke seg ytterligere.

– Å hjelpe en sterk, norsk merkevare med posisjonering i det internasjonale markedet, er et drømmeoppdrag for oss. Vi har jobbet mye med kunder i både Europa og Asia, og vet at norsk design, kvalitet og innovasjon har stort potensiale for å treffe i disse markedene, sier partner og kreativ leder, Svein Haakon Lia.