Mister Oslo-kinoene
Den eksisterende avtalen mellom Capa Kinoreklame og Oslo Kino om reklamevisninger på Oslo-kinoene sies opp fra 2013.
Oslo Kino er i ferd med å ta kontroll over alle deler av filmens verdikjede. I fjor høst kjøpte Norges største kinoselskap kinoreklameselskapet Media Direct for 20 millioner kroner. Tidligere i år kjøpte de filmdistributøren Sandrew Metronome, som nå bærer sitt gamle døpevavn, Norsk Filmdistribusjon.
Og nå er altså reklamedistribusjonsavtalen med Capa sagt opp. Den eksisterende avtalen har vart i 11 år.
Full styrke. Administrerende direktør i Capa, Carl Martin Klingberg, tar oppsigelsen av avtalen med Oslo Kino til etteretning og understreker at Capa vil fortsette salget med full styrke under den nåværende kontrakten fram til 2013.
– I de nærmeste to årene får termineringen ingen konsekvenser for Capa, sier Klingberg via en pressemelding.
Kinodistributøren understreker at åtte av de ti største kinoen fortsatt er i Capa-systemet i 2013, og at hovddelen av veksten innen kinoreklame de ti siste årene har kommet fra byene utenfor Oslo.
– I tillegg vil vi selvsagt også jobbe med planer om en fortsatt tilstedeværelse i Oslo, legger Klingberg til.
Han konstateter avslutningsvis at mye kan skje på halvannet år.