Fjord og MK fikk internasjonal HSMAI-heder

Fjord Norway og MK Norway kåret til europamester i sosiale medier innen reiselivsnæringen for kampanjen «Best of Fjord Norway».

42451 1e035 original
Kristian B. Jørgensen i Fjord Norway. Foto: MK Norway

Fjord Norway og reklamebyrået MK Norway ble tirsdag kveld tildelt «European Social Media Travel Award» under HSMAI Europe Awards på Jumeirah Carlton Tower i London. Dermed kan Fjord Norway og MK Norway smykke seg med tittelen Europamester i sosiale medier innen reiselivsnæringen.

Kristian B. Jørgensen og Svein Roger Selle

– Dette er en fantastisk og morsom anerkjennelse å få. Vi har i mange år lagt vekt på å skape internasjonal kommunikasjon av høy klasse, og da med spesielt fokus på sosiale medier. Dette er et bevis på at vi har lyktes, sier partner og daglig leder Svein Roger Selle i MK Norway Reklamebyrå.

– Vi vet at vi har gjort mye riktig hva kommunikasjon angår og har i de siste årene satset tungt på sosiale medier. Men vi hadde ærlig talt ikke drømt om å gå helt til topps innen sosiale medier her i London, sier administrerende direktør Kristian B. Jørgensen i Fjord Norway.

9. januar i år ble Fjord Norge kåret til Årets Reiselivsmarkedsfører, i regi av reiselivsorganisasjonen HSMAI i Norge. Kampanjen ble også hedret med gull i kategorien Sosiale Medier samt hederlig omtale i kategoriene Kundedialog og Kampanje Flermedier.

Tirsdag kveld handlet det derimot om internasjonal heder i konkurranse med mange av de beste kommunikasjonsprosjektene i hele Europa.

– Vi ser at norske selskaper og byråer kan hevde seg i den ypperste eliten i Europas. Norge og Norden ligger langt fremme når det gjelder digital kommunikasjon, både via redaksjonelle og sosiale medier. Her har vi nok fått ekstra god uttelling, sier Svein Roger Selle.