MK vekker oppmerksomhet

Den siste NextGenTel-filmen fra MK demonstrerer hvor trist det er med dårlig bredbånd. Filmen er «Contender» i Shots og har også blitt vist fram hos Adforum.

10429 17fdf original

Reklamefilmene og kampanjen formidler internettpersonligheter og fenomener som mange av oss har et forhold til, men i amputert form, på grunn av elendig bredbånd.

Kreativ leder i MK, Armando Zuniga, forteller.

– Det er så mange organisasjoner og foreningern som forsøker å løse mange forskjellige problemer i verden. Vi ønsket sammen med NextGenTel å hjelpe internettpersonligheter med å beskytte dem mot trege linjer. Reklamefilmen ønsker å bruke humor til å vise at Nextgentel er det beste valget hvis du er ute etter høyhastighets bredbånd.

Hva betyr det for et norskt byrå å være «Contender» i
Shots?

– Det er ekstremt viktig for et byrå som oss, et uavhengig byrå fra lille Bergen. Målet er å bli et internasjonalt byrå med sterke ideer, og dette er et viktig første steg mot å konkurrere ved siden av de beste byråene i verden. Det er også en gylden mulighet til å vise fram arbeidet vårt for et internasjonalt publikum, samt til å tvinge oss selv til å stadig lage bedre jobber, sier Zuniga til kreativtforum.no.

Filmen kan også sees hos Adforum.

Kreativ leder: Armando Zuniga
Tekst: Anders Holm
AD: Jens Gundersen
Prosjektleder: Britt Hege Karlsen
Regi: Kasper Wedendahl
Produsent: Magne Lyngner
Produksjonsselskap: Bacon
Postproduksjon: Bacon Copenhagen