MMM 2018: Få ut finger’n

Norges eldste reklamepris er snart klar for 2018 og innsendingsfristen for arbeider er bare en snau uke unna. Nå oppfordrer NORDMA til å «få ut finger’n» i sitt ønske om at flest mulig sender inn arbeider til konkurransen.

90831 323db original

Max Marketing Mix er en reklamekonkurranse for «datadrevet markedsføring» som arrangeres av NORDMA. Arrangøren ønsker seg naturlig nok flest mulig påmeldte arbeider til årets konkurranse, og understreker at datadrevet markedsføring i vår digitale hverdag pratisk talt betyr all slags reklame og markedsføring.

Henning Tunsli, jurygeneral i MMM 2018.– Det er i dette skjæringspunktet mellom kreativitet og teknologi du finner de beste kampanjene, sier Henning Tunsli, jurygeneral for tredje gang.

Tunsli er toppsjef i Penetrace, som er Norges største effektbase med over 10000 kampanjer. Han forteller at han med på laget har med seg et 30-talls «høyt kvalifiserte jurydeltakere og ikke minst juryformenn».

– Vi tror det blir mange sterke kampanjer på bordet i år, sier Tunsli.

– De beste løsningene sendes rett inn i semifinalen i ECHO Awards i New York, verdens største konkurranse innen datadrevet markedsføring hvor Norge i en årrekke har gjort det veldig skarpt.

Prisutdelingen skjer 1. november på Doga i Oslo, rett etter den faglige delen av MMM. Her kan du se foredragsholderne på fagdagen.

Lavere list enn du tror

Ansvaret for reklamen for MMM er i år overlatt til Naug, som vektlegger at lista for innsendelse av bidrag er lavere enn mange nok tenker og tror. Men samtidig kan fristen komme litt brått på noen.

– Siden de aller fleste i dag har måling av resultater som et sentralt element i sine kampanjer, burde det være enklere enn noen gang å sende inn sine bidrag, avslutter jurygeneral Tunsli.