Moods og Hove fikk markedsføringspris

Ord som «Utradisjonell«, «annerledes» og «nyskapende» haglet da Moods of Norway og Hovefestivalen ble hedret som henholdsvis nasjonal og regional markedsfører.



Moods of Norway vant prisen «Årets Markedsfører» i regi av Norges Markedsføringsforbund og Kampanje. Designduen vant i skarp konkurranse med Opplysningen 1881, Jordan og Norsk Tipping.

Ifølge Kampanje var det utradisjonell bruk av markedsføring i en beintøff internasjonal motebransje som sendte Moods of Norway helt til topps som «Årets Markedsfører».
– Årets nasjonale vinner utmerker seg ved å tenke særdeles utradisjonelt om egen markedsføring, spesielt i bruken av virkemidler. Produktene spiller hovedrollen også i markedsføringen av dem overfor en særdeles tøff bransje både nasjonalt og internasjonalt. Dette er et selskap som på få år har klart å etablere seg uten store mediebudsjetter og tunge prosesser for produktutvikling, heter det i juryens begrunnelse.



Regional Hove-jubel Under prisutdelingen ble Hovefestivalen kåret til regional vinner. Juren var stolt på vegne av Toffen & co.
– Årets regionale vinner har utvist helt spesielle evner til å tenke annerledes og nyskapende i et etablert marked med mange tilbud. Med klare mål, en gjennomtenkt strategi og en bevisst verdiplattform har kandidaten på kort tid tatt en posisjon i det nasjonale festivalmarkedet. Ved hjelp av kreativ bruk av marketingmiks har de slått gjennom med markedsføringen mot en krevende målgruppe. Juryen er stolt over at Norge har kapasiteter som både tør utfordre det etablerte og som viser evnen til å lykkes, heter det i juryens uttalelse.

Prisen er innstiftet av Norges Markedsføringsforbund for å fremme anerkjennelse av dyktige markedsføreres arbeid og resultater.