Når stemmen svikter

SMS-tilbudet til Djuice skal annonseres bredt via TV, kino, Web og utendørs. Kitchen står for en mildt sagt annerledes måte å dramatisere budskapet.

11376 896d4 original
11377 6204f original

Djuice starter i dag en kampanje som går bredt, både i eksterne og i egne kanaler, men hovedmediene er TV, kino, web og utendørs

– Bakgrunnen for kampanjen er lansing av SMS-tilbudet til djuice: 6000 SMS til nye djuice-kunder. Vi har hatt fokus på å utvikle kommunikasjon som står ut i mediebildet og som skiller seg positivt fra konkurrerende reklame. I tillegg har det vært viktig at konseptet også kan romme fremtidige SMS-tilbud, sier Ingvild Stubhaug, merkevaresjef i mobiloperatøren.

Annerledes og uventet – Vi har forsøkt å tllnærme oss SMS-budskapet på en annerledes og uventet måte. I disse filmene blir publikum kjent med noen personer med helt spesielle skavanker på stemmen. Dette har gitt dem en ekstra utfordring her i livet som djuice, med sine billige SMS, har hjulpet dem med. I små intervjuer forteller hver person sin lille solskinnshistorie, forteller tekstforfatter Christian Hygen.

Kitchen valgte denne gangen å samarbeide med regissørene Andreas J. Riiser og Kristoffer Carlin i Paradox, og oppgir deres solide erfaring med humor som årsak.

Baklengs Produksjonen er gjort litt baklengs, ifølge Caroline Werring Otnes, inhouse filmprodusent Kitchen.
– Først spilte vi inn stemmene, så spilte skuespillerne sine roller etter de innspilte stemmene. Sluttresultatet er vi svært fornøyde med nå håper vi det norske folk vil la seg begeistre og le like mye som vi har gjort underveis.

Filmregiessør Andreas J. Riiser er åpenbart fornøyd med oppgaven og resultatet.
– Det er sjelden du som regissør får muligheten til å jobbe med så gode ideer. Det lyste av konseptet fra start og var en jevn fryd i det videre arbeidet med realiseringen. Vi holdt hele tiden et nødvendig fokus på rollefigurene som det viktigste elementet både når vi skulle finne stemmene og hovedpersonen i hver film. Stemmene ble spilt inn, timet og perfeksjonert først, før skuespillerne øvde seg og snakket oppå denne stemmen under opptak.

I tillegg til presisjon på casting, var det selvsagt avgjørende med gjennomført håndverk i forhold til selve utføringen av stemmeideen.
– Det måtte bli 100 prosent synkront og troverdig rent lydmessig at stemmen kommer fra vedkommende, noe jeg mener vi har fått til, sier Riiser.

Kreativt team: Per Erik Jarl, Christian Hygen, Thomas Askim og Eirik Stensrud
AD-ass: Christian Bråthen
Prosjektleder: Ellen Sørnes
Inhouse filmrpodusent: Caroline Werring Otnes
Konsulent: Rune Roalsvig

Produksjonsselskap: Paradox Reklamefilm AS
Regi: Andreas Riiser
Co-regi: Kristoffer Carlin
Fotograf: Ari Willey
Klipper: Simen Gengenbach
Lyd: Bent Holm (Chimney) Kristoffer Carstens (Egg&Bacon)
Casting: Röster AB
Produsent: Gry Sætre
Line-produsent: Beate Tangre