Nåtidens «Mad Men»

Nå er det reklamebransjen som gjelder i amerikansk TV. «Trust Me» er en ny komiserie skildret fra et moderne reklamemiljø.

8797 bda71 original

Det kan synes som om TV-dramatikere endelig har gått lei av å skildre virkeligheten fra innsiden av diverse advokatkontorer. Årets nye situasjonskomedie fra TNT (Turner Network Television) heter «Trust Me», en «skarp og vittig dramaserie som kretser rundt to bestevenner som også er kolleger i et prestisjetungt Chicago-byrå», slik kanalen selv presenterer serien.

I hovedrollene spiller Eric McCormack («Will & Grace») og Tom Cavanagh («Ed»), som henholdsvis den arbeidsnarkomane og pliktoppfyllende familiemannen Mason (AD) og og hans enslige, impulsive slacker-kollega Conner (tekst).

Venn blir sjef I «Trust Me» opplever vi livet fra innsiden av reklamebyrået Rothman Greene & Mohr, der det kreative suksessteamet Mason og Conner har jobbet sammen i årevis. I det vi går inn i serien blir imidlertid Mason forfremmet til kreativ leder for hele byrået, og blir med det også Conners sjef. En ny dynamikk utvikler seg mellom tospannet, som alltid har fungert mye bedre sammen enn hver for seg. Serien følger disse og en håndfull andre faste rollefigurer (juniorteam, prosjektledere, konsulenter) mens de navigerer mellom personalkonflikter, såre egoer, faglig sjalusi – og urimelig kravstore kunder.

Skrevet av kreatører Serien er skapt av Hunt Baldwin og John Coveny, som til sammen har over 20 års erfaring fra reklamebransjen i Chicago, i blant annet J. Walter Thompson og Leo Burnett.

Serien har premiere i USA 26. januar. I skrivende øyeblikk vites det ikke om den er aktuell for norske TV-kanaler, men ettersom produsentene er ansvarlige for suksesser som «The Closer» og «Nip/Tuck» er det slett ikke umulig.

Se traileren her.