Natteravnene sjarmerte Bleed

Da den humanitære grasrotbevegelsen Natteravnene skulle ha ny profil, kontaktet de Bleed. Bonusen ble gratis strategi og implementering av det nye designet

– Det sier seg selv at Natteravnene har begrensede midler å bruke på design, og nettopp derfor kjennes det ekstra godt å kunne bidra. Da vi fikk oppdraget med å designe ny profil, føltes det faktisk naturlig å tilby strategi og implementering av det nye designet pro-bono, sier daglig leder Katrine Haug.

Frivillig Natteravnene har som formål å forebygge vold og skadeverk, og de består av mer enn 300 grupper spredd over hele landet. Grunntanken er at voksne, edruelige menneskers tilstedeværelse virker dempende på urolige omgivelser. Alt arbeid Natteravnene gjør ute på gata er basert på frivillig innsats.
– Vi er mange som synes at Natteravnene gjør en viktig jobb. Flere byråer i nettverket vårt har vist stor interesse for Natteravnene-prosjektet, og vi ser ikke bort fra at noen av dem vil ønske å bidra, sier Haug.

Ny identitet i løpet av vinteren Natteravnenes nye identitet vil være klar i løpet av vinteren, og de første utkastene presenteres for kunden allerede om få uker.
– Det betyr mye at Bleed vil strekke seg for å hjelpe oss helt i mål med vår nye identitet. Vi gleder oss veldig til å se hva de har fått til – ikke minst på bakgrunn av arbeid vi har sett dem gjøre for andre, sier daglig leder i Natteravnene, Lars Norbom.

Se også www.natteravnene.no.