Nedtelling til Cannes: Sebastian og Anders

Morgenstern-teamet Sebastian Prestø og Anders Muurman Holm trekker fram noen løve-tips i forkant av Cannes Lions.

85470 9b521 original
En av dørene i «Doors of Thrones»-kampanjen fra Tourism Ireland.

Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø.

Vi ba Sebastian Prestø og Anders Muurman Holm om å trekke fram tre internasjonale og én norsk jobb som de mener har vinnersjanser under Cannes Lions, som begynner til helgen.

– Siden vi har startet eget byrå skal vi dessverre ikke til Cannes i år. Når man starter byrå må man nemlig strø om seg med ord som «moderasjon», «måtehold» og «nøkternhet», og der har du tre ord absolutt ingen har lyst til å høre på Croisetten, forteller de.

– Men vi har selvfølgelig veldig lyst til å synse litt om hvem som kommer til å vinne: Her er tre internasjonale og en norsk jobb vi tror på!

  • Channel 4, «We’re the Superhumans» av 4Creative


– Channel 4 har laget mange episke Paralympics-filmer, men dette er vår soleklare favoritt. En jobb man blir ordentlig glad av å se. Gull i håndverk.

  • Tourism Ireland, «Doors of Thrones» av Publicis London


– For å promotere Nord-Irland som feriedestinasjon gjorde de en naturherjet turistattraksjon om til en «Game of Thrones»-inspirert pub til pub-runde. Hold the door! Bokstavelig talt. Nydelig!

  • GEICO, «Crushed» av The Martin Agency


– Vi elsket forrige runde med pre-rolls fra Geico, disse er minst like morsomme. Beviser at man kan lage gull av selv de aller dummeste og mest påtrengende formatene.

Og da var turen kommet for å gjette på en norsk jobb med vinnersjanser. Morgenstern-teamet synes ikke i tvil.

– POLs «25 kvm Syria» kommer til å redde Norge. Her blir det velfortjent metall. En real tankevekker fra Snorre og Maja. Fint presentert er den også.