Nedtelling til Gullblyanten: Anita og Øystein

Anita Tennbakk og Øystein Ulvær i Hipp Hurra spår om hvilke jobber som vil bli trukket frem under Gullblyanten, og gir oss sin favoritt fra arkivet.

95910 10fdf original
I februar 2019 lanserte Vipps en ny tjeneste for de under 15 år – og foreldrene deres. Anorak står bak kampanjen, som var en av favorittene til teamet fra Hipp Hurra.

Anita Tennbakk og Øystein Ulvær i Harstad-byrået Hipp Hurra.

– Vi er superhappy for å få lov til å synse litt om kommunikasjonsjobbene fra 2019, og komme med våre spådommer for Gullblyanten. Digg med en god unnskyldning for å bruke timesvis på å sitte å se gjennom gode kreative jobber både fra året som har gått, men også fra de siste 30 åra. Der var det mye fint. Og mye rart. Men mye fint.

Anorak for Vipps, «Kidsa» (regi: Thea Hvistendahl hos Einar Film)

– Dette er gøy. Ikke bare fordi vi kjenner oss igjen, men mest fordi vi kjenner oss igjen. Her ligger det også en erkjennelse av at det vanligvis er oss det er lol på. Vi bøyer oss i hatten. Er det ikke det kidsa pleier å si?

«Alt annet enn det» av TRY for TINE (Regi: Trond Fausa Aurvåg/Tangrystan)

– Endelig en verdig videreføring av det fantastiske, snart ti år gamle konseptet «Bare Jarlsberg er Jarlsberg». Innsikten, ideen, regien, musikken, og osten. Her spiller de alle på lag. Og resultatet er både tydelig og morsomt. Kudos!

Giverkonsept for Utviklingsfondet av Good Morning Naug (se mer på utviklingsfondet.no)

– Dette er noe så sjeldent som en innovasjon innen fundraising. Vi er imponert over hvordan GMN her tar i bruk god innsikt både om drivere og barrierer hos målgruppen for å trenge gjennom med sitt budskap. Alt fra ideen, til tekstene, og implementeringen i de ulike kanalene fremstår som nytenkende, men gjennomtenkt og helstøpt. Kreativt og godt håndverk.

Har dere i anledning Gullblyantens 30-årsjubileum en favoritt fra de siste 30 årene?

«Audi Enter Sandbox» av POL med Mediamonks (2017). Team: Petter Bryde og Thorbjørn Ruud.

– Dette er ikke et veldig gammelt case, men ikke noe dårligere av den grunn. Dette er vel ett av de mest premierte norske reklamekonseptene de siste årene, med rette. Her brukes teknologi i kombinasjon med fysiske virkemidler på en kreativ måte, som i tillegg treffer blink på budskapet om at forspranget ligger i teknikken. Virkelig et imponerende stykke arbeid, som fortjener å løftes frem nok en gang.


Gullblyanten foregår på Clarion Hotel The Hub fredag 6. mars. Frist for å kjøpe billett: 14. februar.


Annonse: