Nedtelling til Gullblyanten: Kristine og Abel

Kreatør-teamet Kristine Alsaker og Abel Aga i New Work gir oss sine favoritter.

92389 deb86 original
Fra #berxit-kampanjen av SMFB for VG.

På jobb: Kristine Alsaker og Abel Aga.

Kristine og Abel jobber som kreatører i New Work.

– Siden humring er reklamens beste venn har vi valgt å trekke frem tre små og én stor kampanje som har fått oss til å humre.


«Hvis det skjer er vi først» av SMFB for VG (regi: Jonas Torgersen og Jon Iver Helgaker)

– Først og størst er VG med en utrolig godt gjennomført kampanje som bør vinne stort. Her er det alt man kan ønske seg av god humor, smart innsikt og attpåtil klarer filmen å få med alt kunden har å by på.


«Jeg sparer» av Anorak for SATS (regi: Kasper Häggström / Bacon)

– Reactvertisement kan være veldig gøy når det funker, og denne traff så godt som overhodet mulig. Man må også la seg imponere over hvor fort de snudde seg rundt og filmatiserte dette lille mesterverket.


«Det er ikke alltid samspillet sitter helt» av NORD DDB for Telia Bedrift (regi: Morten Borgestad / FUS!)

– Nå kommer den obligatoriske Morten Borgestad-kampanjen, en mann som virkelig har tatt reklameåret med storm. Dette kunne fort blitt så kleint og plumpt, men med riktig cast og god regi blir det istedenfor så veldig, veldig gøy.



«Filminnspilling i sneglefart» av Kitchen Reklamebyrå for Selvaag Bolig (regi: Leif Henning Broch Johnsen / Pravda)

– Vi hadde virkelig tenkt å nøye oss med å trekke frem tre filmer. Men dessverre klarer vi ikke å dy oss og skryter litt av våre nye venner innen Power of One som har ved hjelp av brunsnegler klart å skremme hundrevis av huseiere ut av sine hjem og inn i flunkende nye leiligheter!


Gullblyanten foregår på Clarion Hotel The Hub fredag 1. mars.


Annonse: