NeoLab by Knowit satser nordisk

Tre kommunikasjonsmiljøer i Bergen slår seg sammen: NeoLab, Knowit Reaktor ID og Knowit Reaktor Design.

47970 b1b00 original
Kenneth Rasmus Greve, Borghild Lovise Feet og Baste Christiansen utgjør den nye ledergruppen i NeoLab by Knowit. Foto: Neolab by Knowit

Sammen danner de tre selskapene et nytt kreativt miljø med store nordiske ambisjoner: NeoLab by Knowit.

– Vi har vært kreativt sterke nok til å konkurrere med hvem som helst, men har ofte falt ut av vurderingen hos store kunder på oppløpssiden siden vi har vært et lite byrå. Nå får vi den tyngden innen alle spesialistområder vi trenger, sier Kenneth Rasmus Greve, kreativ leder i NeoLab by Knowit Bergen.

Sammen med Knowits kreative miljøer i Bergen, vil de 50 medarbeiderne på kreativitetsområdet få 1800 Knowit-ansatte i Norden i ryggen, med spisskompetanse på brukeropplevelse, innholdsutvikling, og teknologi, samt digital medieplanlegging og synlighet.

Opp og ut

Samtidig med nyetableringen i Bergen, etablerer NeoLab by Knowit seg i Stavanger og Oslo. Gøteborg og de andre nordiske byene står for tur.

– De færreste byråene har en teknologisk rigg med forutsetninger for å møte nye krav. Kombinert med at stadig flere markedsbudsjetter sluses inn til miljøer som fokuserer på digital synlighet, brukeropplevelse og ubetalt innhold, tror vi timingen for dette initiativet er godt, sier byråleder Baste A. Christiansen i NeoLab by Knowit Bergen.

Byråleder Christiansen har stor tro på kombinasjonen av kreative ideer og innovative konsepter, kombinert med den sterke og nyskapende digitalkompetansen innenfor Knowit-systemet.

– NeoLab by Knowit blir Knowits kreative spydspiss. Merkevarekompetanse kombinert med digital knowhow skal posisjonere byrået for de største jobbene i Norge, sier Christiansen.