Neolab og Metronet slår seg sammen
– Vi skal utfordre reklame- og kommunikasjonsbransjen, sier styreleder Henrik Lie-Nielsen.
Lie-Nielsen er til daglig konsernsjef for Knowit Norge, et konsulentselskap med totalt 1800 konsulenter i Norden som primært jobber med IT-prosjekter. I Norge er Knowit mest kjent for å ha fjernet Java fra BankID, utviklingen av RuterBillett-appen og for arbeidet med å digitalisere Oslo kommune.
Neolab er Knowit-konsernets dedikerte satsing på reklame, design, animasjon, brukeropplevelse, innhold og mediatjenester.
107 medarbeidere
Nå slår Neolab seg sammen med Metronet, et komplett digitalt byrå som spesialiserer seg på trafikkskapende aktiviteter på nettet. Selskapet var et av Norges første performance-selskaper da de ble etablert tilbake i 2006, og har siden det bygget opp solid kompetanse innen teknologi, strategi og kreativitet.
– Oppkjøpet gjør sannsynligvis Neolab by Knowit til Norges best utrustede miljø innen fagområdene kreativ kommunikasjon, kundeopplevelser og performance marketing, sier Kenneth Gvein, en av gründerne i Metronet og ny daglig leder i Neolab by Knowit.
Neolab starter opp med 107 medarbeidere i Oslo, Bergen og Stavanger. På kundelisten står allerede selskaper som Elkjøp, Lefdal, XXL TV 2, Fjordkraft, Frende Forsikrin, Friele, Lerøy, Avinor, Bohus, Norsk Tipping og en rekke av de store bankene.