Ni filmer på shortlist
Norske reklamebyråer fikk ni jobber videre i konkurransen om filmløvene i Cannes Lions.
Dette er de nominerte filmene:
– «Football» for Gilde av Bates United, produset av Komet Film
– «No Milk Today» for Tine av Try reklamebyrå, produsert av Monster Commercials
– «Custom Officer» for Nidar Smash av DDB Oslo, produsert av Motion Blur
– «Driving School» for Norsk Tipping/Lotto av Try reklamebyrå, produsert av Einar film og fortellinger
– «Ups and Downs» Norsk Tipping/Lotto av Try reklamebyrå, produsert av 4 1/2
– «Dog» for Netcom av McCann, produsert av 4 1/2
– «Cow» for Netcom av McCann, produsert av 4 1/2
– «Car» for Norsk Hydro av DDB Oslo, produsert av Motion Blur
– «Train» for Norsk Hydro av DDB Oslo, produsert av Motion Blur
Også i fjor var antallet filmer på shortlist ni.
Til sammenlikning fikk svenske byråer 14 filmer på lista, mens danskene oppnåde 11 finaleplasser. Vinnerne annonseres lørdag.