Ni filmer på shortlist

Norske reklamebyråer fikk ni jobber videre i konkurransen om filmløvene i Cannes Lions.

8888 d5572 original

Dette er de nominerte filmene:

– «Football» for Gilde av Bates United, produset av Komet Film

– «No Milk Today» for Tine av Try reklamebyrå, produsert av Monster Commercials

– «Custom Officer» for Nidar Smash av DDB Oslo, produsert av Motion Blur

– «Driving School» for Norsk Tipping/Lotto av Try reklamebyrå, produsert av Einar film og fortellinger

– «Ups and Downs» Norsk Tipping/Lotto av Try reklamebyrå, produsert av 4 1/2

– «Dog» for Netcom av McCann, produsert av 4 1/2

– «Cow» for Netcom av McCann, produsert av 4 1/2

– «Car» for Norsk Hydro av DDB Oslo, produsert av Motion Blur

– «Train» for Norsk Hydro av DDB Oslo, produsert av Motion Blur

Også i fjor var antallet filmer på shortlist ni.

Til sammenlikning fikk svenske byråer 14 filmer på lista, mens danskene oppnåde 11 finaleplasser. Vinnerne annonseres lørdag.