NMBU velger JCP Nordic igjen

Etter en anbudsrunde har Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU) valgt å gi fornyet tillit til JCP Nordic.

90757 31f55 original
Fra venstre: Kari Ligaard, Eivind Norum, Johan Daniel Berlin, Nina Myhre, Jannicke Josefsson-Ruud, Monica Hammervold, Paul Little, Silje Kjenseth-Wynter, Birgitte Christensen og Christian Aune.

NMBU er Norges minste universitet, men har studier og forskning som møter de store, globale utfordringene. Det er et spennende utgangspunkt for kommunikasjon, mener kundeansvarlig konsulent i JCP Nordic, Jannicke Josefsson-Ruud.

– NMBU tilbyr et helt unikt miljø der studier og forskning kommer sammen for å løse de store spørsmålene i verden. De har bærekraft som utgangspunkt og drivkraft for alt de gjør og gir sine studenter kunnskapen som skal til for å løse morgendagens utfordringer. Det er en utrolig spennende posisjon og vi gleder oss til å fortsette å hjelpe NMBU med å finne studentene som søker et slikt miljø.

Avtalen er for to år med opsjon på videreføring, og omfatter alle kommunikasjonstjenester som universitetet har behov for med en årlig rekrutteringskampanje som spydspiss.

Flesvig banet vei

JCP Nordic har jobbet med rekrutteringskampanjen til NMBU både i 2017 og 2018. Årets kampanje viste frem NMBU sett med komiker Herman Flesvig sine øyne, han fikk flytte inn på NMBU en uke for å oppleve studentlivet på kroppen. Oppholdet ble dokumentert i en web-tv serie på seks episoder med svært gode resultater. Det er en fin måte å nå frem til potensielle studenter på, mener Seniorrådgiver Eivind Norum i NMBU.

– Årets rekrutteringskampanjer var meget vellykket og vi brukte derfor den som utgangspunkt for oppgaven vi ga i anbudet som har vært utlyst. Her viste JCP at de har den beste forståelsen for våre behov og hvordan vi skal lykkes med våre mål, og vi ser frem til et videre samarbeid om å rekruttere nye studenter hit til Ås.