«No Name» for Aram

Aram Zarkoob Vaughan starter selskap som knytter næringsliv med kulturtjenester. No Name kalles selskapet til den tidligere reklamesjefen i Anti, som før det igjen var partner i Kitchen.

94782 3ba24 original
No Name skal utvide kulturbegrepet til å dekke alle opplevelser publikum har i møte med innovatører, ifølge Aram Zarkoob Vaughan.

– Vi ønsker å ta eierskap til «kultur» og det unge segmentet og som et godt alternativ til sport. Derfor tilbyr vi samarbeid med artister, kokker og festivaler. For hva er kultur? Vi utvider dette begrepet til å dekke alle opplevelser publikum har i møte med innovatører i sitt område, sier Aram Zarkoob Vaughan.

Ifølge Zarkoob Vaughan skal virksomheten betjene selskapets kulturklienter ved å utvikle langsiktige, strategiske kampanjer og vellykkede partnerskap med norske merkevarer.

– Vår rolle er å profesjonalisere samarbeid mellom kulturnorge og merkevarer, sier Zarkoob Vaughan videre. Hun inkluderer også kokker under denne brede kulturparaplyen.

– Kokker i dag er rockestjerner og innovatører i sitt felt. Sammenhengen mellom mat og musikk er et faktum. Mat fungerer som et uttrykk for kulturell identitet, det ser vi hver gang noen bare MÅ ta det ene bildet av maten før man kan spise. Vi ønsker å utforske sammen med norske merkevarer hva matkultur og bærekraftig matutvikling kan være. Her er det mye upløyd mark, sier Zarkoob Vaughan.

Mer pull enn push

Hun anser seg ikke som noen konkurrent med øvrige aktører i reklame- eller mediebransjen.

– Nei. Tvert i mot ønsker vi å vise mulighetene som eksisterer, men er i større grad opptatt av pull og ikke push. Bransjen må også bruke tid å lære seg kulturverdenen å kjenne og vice versa , og her skal vi bidra med rådgiving slik at en partnerskap glir smertefritt for alle parter.

No Name-grunnleggeren utdyper:

– Vi lever på siden av det byråene leverer av tjenester og fungerer som agenter. På den måten kan vi være til støtte i den kreative prosessen, men også i gjennomføringen, sier Zarkoob Vaughan

– Vi ønsker å involvere profiler som ikke bare har rekkevidde, men som er med å forme vår kultur. Vi fokuserer på innovatørene, de som skaper trendene, og senere etterfølges av et bredere sett av innflytelsesrike mennesker som blant annet representeres av influenserne, avslutter Zarkoob Vaughan.

nonameoslo.com